vineri, 10 septembrie 2010

De ce Galatiul nu e ca Sibiul

Citeam astăzi un articol în Viaţa Liberă, în care Dănuţ Lungu probabil întors din concediu lăuda oraşul Sibiu , şi face o scurtă comparaţie cu oraşul nostru. Trebuie să recunosc faptul că nici un oraş din ţară nu m-a impresionat cum a făcut-o Sibiul , şi nu numai prin curăţenie, ci şi prin atenţia la detalii nespecifică nici unui alt loc din ţara vizitat de mine .Nici măcar Braşovul , care are cam aceeaşi populaţie şi istorie ca Sibiul, nu îl egalează . Am fost impresionat de modul amabil în care vânzătorii m-au tratat , şi nevăzând pe nici un geam de magazine faimoasa replică "marfa vândută nu se primeşte inapoi” . Am fost uimit de modul cum chelnerii depuneau tot efortul să mă facă să mă simt bine pe terasă sau în restaurantul unde serveam masa .Curăţenia oraşului e ceva ce din păcate nu am reuşit să mai găsesc în altă parte. Căldura oamenilor din Sibiu m-a făcut să mă simt atât de bine încât am spus că e imposibil să nu revin în acest oraş. Acest oraş e mai mult decât o zonă turistică, e o zonă unde ţi-ai dori să rămâi toată viaţă, şi care ar trebui luată ca exemplu de orice altă localitate din ţară .
Acum îmi vine în minte întrebarea, cum de la ei se poate şi la noi nu? Ne ascundem în spatele sărăciei pentru a justifica tot răul de la noi,însă nu reuşim să justificăm sălbăticia cu care ne facem rău unul altuia. Pot fi deacord că Moldova e fata vitregă a României, că am fost lăsaţi să sărăci înadins pentru ca fraţii de peste Prut să nu se gândească vreodată la ţara mamă. Sunt deacord că Galaţiul s-a umplut cu tot felul de oameni cu ocazia construirii combinatului, oameni care sunt total lipsiţi de patriotism local .Însă toţi oamenii aceştia pot fi educaţi, li se poate inspira mândria pentru că trăiesc într-un oraş cu un potenţial enorm . Mă întreb cum un oraş cum e Galaţiul se afundă zi de zi în mocirlă, când am putea să fim în primele locuri în ţară în orice domeniu vreţi. Putem fi puternici industrial,putem fi puternici istoric .De ce istoric, păi pentru că Galaţiul se poate mândri cu o istorie care depăşeşte o mie de ani, poate şi mai mult, dacă e să ne gândim că aşezarea dacică pe care s-a format oraşul nostru este veche de peste 2000 de ani.
Deci fiţi mândri gălăţenilor de oraşul vostru, şi nu va mai bateţi joc de el. Galaţiul este un oraş care impresionează vizitatorii, însă nu îşi impresionează locuitorii. Trebuie să ne scuturăm din amorţeală şi să nu ne lăsăm oraşul să moară . Trebuie să ne alegem liderii capabili să facă schimbarea, şi să aibă curajul să pedepsească pe cei ce fac rău comunităţii .Admirăm Sibiul, dar în fruntea lui e un om capabil să facă schimbarea de mentalitate, un om energic, nu un mort cu e primarul nostru, influientat de un alt incompetent cum e Ciumacenco . Lipsa de investiţii, lipsa de implicare a autorităţilor şi a noastră ca cetăţeni, lipsa de viziune a liderilor, toate astea ne-au adus unde suntem .Am fost al treilea oraş ca mărime din ţară, acum suntem al şaptelea , am fost un oraş vedetă în literatură română şi internaţională, acum mai suntem prezenţi doar în stirile de la oră 5 . Trebuie regândit totul în Galaţi, până nu e prea târziu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu