miercuri, 15 septembrie 2010

De ce exista politisti comunitari?

Această întrebare seamănă cu un banc de atunci când poliţiştii comunitari erau gardieni publici, răspunsul la întrebare fiind ca să aibă şi poliţiştii de cine să radă. Ca unul care am avut destule confruntări cu aceşti "vasinici" apărători ai legii pot spune că bancul e cât se poate de adevărat . De ceva timp a apărut şi Poliţia Comunitară Rutieră, aceasta fiind de fapt aceeaşi masinărie de dat amenzi ca şi instituţia de unde se trage. Sunt sigur că mergând prin oraş v-aţi pus şi voi întrebarea legitimă : cine s-a gândit la înfiinţarea unei astfel de instituţii ? Statul hămesit a mai creat un braţ cu care să scoată banii din buzunarul nostru. În plus, în această instituţie şi-au găsit un loc călduţ toţi trântorii, care dacă nu se pricepeau la nimic, au învăţ să scrie amenzi. Cel puţin dacă ar fi fost corecţi, şi ar fi vegheat la respectarea legii. Într-o discuţie aprinsă cu un astfel de "organ” mi s-a spus că el îmi dă amendă şi apoi eu trebuie să îmi demonstrez nevinovăţia, lucru ce mi-a mai demonstrat încă odată că oamenii ăştia nu ştiu legile. În orice stat civilizat există prezumţia de nevinovăţie, adică orice om care nu se dovedeşte a fi vinovat atunci e nevinovat . Am văzut că mai nou au făcut grevă la Galaţi, că erau supăraţi de faptul că vor fi daţi afară unii dintre ei, uitând că au fost angajaţi datorită pilelor . Abia acum au început să dea examene , însă până acum au intrat toţi analfabeţii în această instituţie. Acum vreun an am fost ameninţat de un astfel de om al legii beat că îmi voi lua amendă dacă nu il las să facă scandal în faţa unui chioşc . Aş mai putea da exemplul celor de la Comunitara Rutieră care au doar anumite zone pe care le supraveghează pentru că ştiu că de acolo pot scoate amenzi grase. Sau de cei aflaţi în patrulă care au curaj să se agaţe de copii din faţa blocurilor că fac scandal, însă când vine vorba de un infractor real dispar instantaneu.
De aceea nu mi-e milă de ei, şi mă bucur când îi văd că suferă , că sunt daţi afară şi umiliţi . De obicei ce semeni aia culegi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu